Khamis, 17 Julai 2014

Chile Telah Memalukan Negara Islam Dunia.


Chile telah memalukan negara Islam dunia 2 hari lepas. Aku jumpa posting ni maka aku cuba search. Malangnya berita hanya dalam bahasa latin / france / asing. Dan tidak ada langsung news dalam bahasa inggeris yang aku jumpa. Maka aku google translate untuk kita jadi iktibar.

Betul ke tak news ni, aku tak tau.

Tapi negara Chile menggantung hubungan perdagangan dengan Israel atas protest pada serangan ke atas Ghaza.

translated: (tunggang langgang la sikit..)
Ini adalah jauh dari negara Pencerahan dan apinya kelipan keberanian politik yang beribu-ribu batu dari istana presiden dikaitkan dengan cara imperialisme Israel selama-lamanya, apabila ia tidak terikat tangan dan kaki untuk diktat yang tidak boleh dirunding, dan kuil-kuil perundangannya pengecut kolektif, bahawa obor sokongan untuk Gaza bersinar terang, menerangi Chile dan wakil-wakil kebangsaan dalam Dewan ditentukan dan tidak rasuah.


Sumber asal

Bukan MP Chile, apa sahaja warna politik, duduk apabila dia cuba untuk bekerja sama untuk Gaza dalam api dan darah. Melangkaui sempadan tradisi mereka, semua ahli-ahli parlimen, bersatu dengan kemarahan yang sama, meningkat sebagai seorang lelaki untuk mengibarkan tanda-tanda bantahan terhadap jenayah perang baru dan jenayah terhadap kemanusiaan yang dilakukan Israel terhadap Gaza, menyeru "meletakkan menghentikan pembunuhan beramai-ramai di Gaza, dan pendudukan Palestin. "

Menokok dengan tindakan kerajaan sejenayah François Hollande yang memalukanlah Perancis, kerajaan Michelle Bachelet, beliau tidak berkompromi dengan Israel kemarahan pahlawan dan telah cepat untuk melancarkan serangan terhadap-ekonomi, rundingan Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) dengan rejim Israel pembekuan, di samping mencerminkan kepada keupayaan untuk menarik balik dutanya ke Tel Aviv.

Bagi sebahagian mereka, Ahli Parlimen dan senator Chile asal Palestin telah meminta menangguhkan semua kes-kes lain, temu bual dengan Menteri Luar Chile untuk mengeraskan nada dan sifat tindak balas menentang kerajaan ultra-Zionis dan jenayah Netanyahu.


berakhir kepada penyembelihan di Gaza



Link berita bahasa yang asing dan aku tak faham.
http://www.youtube.com/watch?v=JevgdCRLTPw


Aktivis Keamanan Palestine.






Sekali lagi.., semoga jadi iktibar untuk kita...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan