Ahad, 31 Mei 2015

Dialah Bunga Berembun Bulan

Sebuah novel yang akan publish sebulan dua nanti.
Kadang-kadang ada job atau kerja yang kita tak puas-puas. Ada je yang nak 'sikit lagi'. Time-time tu datang, aku akan hanya terselamat oleh makan dan azan. Kalau tak ralit dan leka menghayun stroke. Bukan terrer sangat, tapi seronok.

Selalu-selau job kita buat akan ada masa 'siap' dan selesai. Jarang-jarang job janji siap. Kadang-kadang ni seronok. Job macam ni datang dari client yang ghairah dengan work dia. Atau client yang letak harapan dan kepercayaan yang tinggi pada kita. Client tak cakap, tapi attitude menentukan. Payment tak jadi peranan, tapi part 'aku tau level skill kau' tu yang effect.

Aku pun kena belajar assign job pada orang yang aku trust skill level dia. Atau belajar trust skill level orang yang aku assign job tu.

Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan