Jumaat, 27 April 2012

Duit Aku.

Salam Tuan,

Saya mangsa penyalahgunaan kuasa bank dan kad kredit.

Saya ada kad kredit BSN.
AIA insurans call saya tahun lepas untuk menawarkan insurans dengan harga 59RM sebulan. Potongan melalui BSN kad kredit.
Saya setuju hanya kerana AIA agent menjanjikan "jika encik tak puas hati lepas tgk kami punya polisi, encik boleh buat pembatalan"
Setelah setuju over the phone, 2 bulan lepas tu ada potongan AIA dalam kad kredit saya. Mudah dan efficient! Tiada wakil BSN yang call saya untuk mengesahkan. No paper, No signature..
Amat mudah dan efficient bagi bank dan insurans mengambil duit saya.

5 bulan berlalu polisi AIA tak sampai-sampai pada saya.
Panggilan ke AIA amat memeritkan kerana di pass ke sana ke mari.
"encik memang tak boleh hubungi ejen yang bercakap tu, sebab dia ajen saja" kata wakil AIA apabila saya mohon bercakap dgn ajen yang menjual insurans over the phone tu.

Penipuan berhemah.


Saya call BSN dan BSN tidak boleh menghentikan pembayaran kerana "BSN adalah pihak ketiga"
Untuk menghentikan bayaran duit saya, BSN perlu mendapat kebenaran dari AIA !!

I ended up paying RM59 every month for a year.

I finally stop the credit card.

Bank Negara Malaysia wajar sedar perkara ini berlaku dengan keizinan dari Bank Negara.
How is it consumer do not have controll of our own money?

Saya mohon masalah ini (bukan masalah saya) diselesaikan secara keseluruhannya.
Dua perkara faktor akan menentukan ekonomi negara. Regardless of what is being said by the economist.
1. Harga makanan.
2. Masyarakat berhutang.

Salam,

- email dihantar ke Bank Negara Malaysia Laman Informasi Nasihat dan Khidmat (BNMLINK). Kalau ada sekilas reply dari mereka pun, aku kagum nanti.

Duit Aku.

Salam Tuan,

Saya mangsa penyalahgunaan kuasa bank dan kad kredit.

Saya ada kad kredit BSN.
AIA insurans call saya tahun lepas untuk menawarkan insurans dengan harga 59RM sebulan. Potongan melalui BSN kad kredit.
Saya setuju hanya kerana AIA agent menjanjikan "jika encik tak puas hati lepas tgk kami punya polisi, encik boleh buat pembatalan"
Setelah setuju over the phone, 2 bulan lepas tu ada potongan AIA dalam kad kredit saya. Mudah dan efficient! Tiada wakil BSN yang call saya untuk mengesahkan. No paper, No signature..
Amat mudah dan efficient bagi bank dan insurans mengambil duit saya.

5 bulan berlalu polisi AIA tak sampai-sampai pada saya.
Panggilan ke AIA amat memeritkan kerana di pass ke sana ke mari.
"encik memang tak boleh hubungi ejen yang bercakap tu, sebab dia ajen saja" kata wakil AIA apabila saya mohon bercakap dgn ajen yang menjual insurans over the phone tu.

Penipuan berhemah.


Saya call BSN dan BSN tidak boleh menghentikan pembayaran kerana "BSN adalah pihak ketiga"
Untuk menghentikan bayaran duit saya, BSN perlu mendapat kebenaran dari AIA !!

I ended up paying RM59 every month for a year.

I finally stop the credit card.

Bank Negara Malaysia wajar sedar perkara ini berlaku dengan keizinan dari Bank Negara.
How is it consumer do not have controll of our own money?

Saya mohon masalah ini (bukan masalah saya) diselesaikan secara keseluruhannya.
Dua perkara faktor akan menentukan ekonomi negara. Regardless of what is being said by the economist.
1. Harga makanan.
2. Masyarakat berhutang.

Salam,

- email dihantar ke Bank Negara Malaysia Laman Informasi Nasihat dan Khidmat (BNMLINK). Kalau ada sekilas reply dari mereka pun, aku kagum nanti.

Selasa, 24 April 2012